2016. augusztus 23., kedd

Recept - kihívás | Brokkolis tonhalfasírt

Korábban Iza, a 160gramm blog bloggerinája hívott meg erre a "felhívásra", melynek keretén belül olyan ételt kellett készíteni, ami az Ő speciális diétájába belefér: 160gramm szénhidrát/nap diéta + tej-és gluténmentes. Most megalkottam!



Alapvetően nem áll messze tőlem ez a diéta, mert rengeteget olvasok a témakörben, ugyanis az endokrin betegségek vonzzák egymást ha már van egy a pakliban és igyekszem figyelni magamra. A pajzsmirigy alulműködésnek jót tesz a tejmentesség és a glutén csökkentése, e mellé az orvosom ellenjavalta a jód és a szója fogyasztását. Ráadásul nálam a koleszterint is megnyomja a betegség, aminél csökkenteni kell a sertés- és marhahúst, nehéz ételeket. Mellé pedig jelen van a laktóz eltelítődése, azaz ha sokat eszem belőle, puffadok, mint egy boci, fáj a gyomrom, így inkább a laktózmentes formákat választom, ha lehet.

Tegnap pedig a Tescoban gondolkodtam, hogy van itthon tonhal konzerv és a brokkoli is le volt akciózva, külön-külön is szeretem őket, miért ne lehetne összerakni, először salátára gondoltam, de akkor találtam a neten a tonhalfasírtot és kicsit később a brokkolis verziót. Bár ott volt más összetevő, a saját ízlésre alakítottam!

Hozzávalók:
Nekem ennyiből 26 db lett.

- egy nagyobb fej brokkoli (nyersen)
- 1 konzerv tonhal (130-170gr töltőtömeg)
- 5dkg zabpehely ledarálva liszt állagúra (gluténmentes változatban)
- 1 db kisebb-közepes tojás
- 2-3 gerezd fokhagyma
- só, bors ízlés szerint
- 2 evőkanál kókuszolaj vagy 3evőkanál olívaolaj a sütéshez

Eszközök: aprítógép, (fokhagymanyomó opcionális), tepsi, sütőpapír és egy óra.


Az aprítógépbe tettem a brokkolit több részletben, mivel nincs olyan nagy űrtartalmú gépünk, hogy egyszerre mindent beletegyek és pici darabokra aprítottam vele. Egy nagy tálba tettem és ehhez adtam hozzá a többi alapanyagot. A tonhalat az olajával együtt tettem bele. A fokhagymát fokhagyma nyomóval csináltam, a zabpelyhet az aprítógépben liszt állagúvá alakítottam. Ez után jött a tojás és végül a só, bors.




Tipikus fasírt állagú lett, szuper illattal, könnyen összeállt. Kisebb, enyhén megnyomott gombócokat formáztam és a megolajozott sütőpapírra tettem őket, rájuk is tettem egy keveset, majd a 180C°-os sütőbe kb. 20-25percet sültek, félidőben fordítottam meg őket.

Nekiültem egy kicsit matekozni is, hogy milyen tápértékkel is rendelkezik mindez.

Össz. kalória az egészben (egy darabra vonatkozóan pedig a zárójelben)
Olívaolajjal 1232 kcal (47kcal)
Kókuszolajjal 1078 kcal  (41kcal)
Fehérje: 85gr (3,3gr)
Szénhidrát: 86gr (3,2gr)



A brokkoli minimálisan érezhető rajta, ha nagyon figyeli az ember, a hal dominál, még Apukámnak is ízlett, akinek fogalma sem volt róla először, hogy mi is ez pontosan! :) Így felvettük a menübe, hogy fogunk készíteni még a jövőben, az biztos!

Mi csak salátát ettünk mellé, mert nem igényelt többet, eltelített és laktató. Fejenként 3-4 volt a max, utána elég volt. Tökéletes ebéd!


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, ha megosztod velem a véleményedet/észrevételedet!
FIGYELEM: technikai okok miatt nem tudok közvetlen választ írni, ezért pipáljátok ki az "értesítést kérek" lehetőséget, így kaptok értesítést a válaszomról!

Üzemeltető: Blogger.

© Nóra tükre, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena