2016. június 14., kedd

Önbarnítási tippek és termékek

Jön a nyár és ilyenkor a nap csókolta, barna bőr hódít. Idén úgy döntöttem, hogy nem szoláriumban fogom megszerezni a barnaságomat, hanem önbarnító segítségével. Már 2 hónapja aktívan tesztelem őket és most megosztom veletek a tapasztalatokat!
A hófehér bőrűek táborába tartozom, e mellé rengeteg anyajegy társul, főleg a vállamon és nem szívesen teszem ki őket a nap sugarainak. Ráadásul a szoláriumban és a napon is inkább leégek (menzesz alatt különösen!), ami után ismét hófehér maradok. A szoliban csak a hasam és a hátam barnul szépen, a napon pedig a vállaim és a karjaim. A többi nem. Iszonyatosan foltos leszek, az arcom, a mellkasom és a lábaim fehérek maradnak... Nem szép látvány, így már nem is fektetek ebbe pénzt, főleg, hogy sok szoli bejelentkezős lett, ami nekem nem tetszik, hisz a fodrász, kozmetikus az, akkor legalább ez ne legyen ilyen...

Na, ezért elkezdtem önbarnítót keresni, hisz UV-mentes és én irányítom, hogy mikorra mennyire leszek barna, anélkül, hogy foltos lennék és még több anyajegy jönne ki.

A felkészülés ennél különösen fontos, ugyanis szép eredményt csakis előkészített bőrön lehet elérni! Ennek a legfontosabb része a radírozás, ugyanis, ahol elhalt hámsejtecskék vannak, ott a bőrünk száraz és sokkal több krémet fog felvenni, ezzel kialakítva egy csúnya foltot. Ez nem célunk! Amikor zuhanyzunk vagy fürdünk mindenképpen kell egy radírozós tusfürdő vagy házi verzió (ahogy én is csinálom) és egy szivacs vagy fürdőlabda. Sőt a a szőrtelenítést is előtte kell elintézni, mert a szőrszálak megfoghatják a krémet és minden egyes szálacska sötétebb lesz, és elképzelni is rossz! :D Aki borotválkozik, legyen alapos, mert ha nincs eléggé felpuhulva a bőr és nem oda-vissza megy rajta végig az ember, akkor a felszíni szőrszál szintén barnább lesz. 
Valamint egy gumikesztyű vagy egy kifejezetten önbarnításhoz való kesztyű, hogy elkerüljük a sárga tenyér hatást! Mindig alulról felfelé haladjunk, ugyanis a hajlongás miatt csíkok alakulhatnak ki, míg ha a lábunkkal kezdjük, nem kell és a kezünk az utolsó lépés.
Ha pedig reggel kenjük magunkat, akkor hintőpor, ami lényegében fixálja a krémezést, tuti nem fogunk ragadni és fogni! :) 

Én egyszerűen a lefőtt kávézaccot keverem a tusfürdőmhöz és szivaccsal (Isana Beauty for You) dolgozok, azon kívül, hogy a kávézacc nem karmol, az illata is jó (kávéimádók előnyben! ;) ) és a bőröm csuda puha utána. A cukor is jó megoldás lehet, de nekünk rengeteg zacc van otthon, így nem megy kárba. Arra érdemes figyelni, hogy a szivacsba belemegy rendesen a zacc és a száradása után szórhatja, így ezt erre a célra kell befogni.

Valamint a sarkam és a könyököm az, ahol igényli az erősebb radírozást, erre használom a Braun Silk-epil 9 epilátor bőrradírozó fejét! Kiválóan végzi a feladatát, főleg ha már az epilátor részét én nem bírom sajnos.  
Amikor pedig két barnítás között vagyok, akkor a fürdőlabdámat használom csak a tusfürdővel, annak pont jó a hatékonysága, nem radírozza le a teljes barnaságot, de ismét jól előkészíti a bőrt az ismétléshez.

Első között az Alverde termékcsaládját próbáltam ki. 

Alverde Önbarnító testápoló - minden bőrtípusra

200ml-es kiszerelésben kaptahó 1199Ft-os áron a DM drogériákban. Naturkozmetikum és vegán is! Jojoba- mandula és szójaolajat tartalmaz.
A csomagolása szép barna színű, ovális alapú tubus, ami jól nyomható. A teteje a hagyományos kialakítású, közepes lyukkal, amin közepesen folyós, fehér színű krém.
Sajnos az illata nagyon erős, tényleg borzasztóan erős, főleg ha valakinek érzékeny az orra, mint nekem.  Tehát aki nem tudja az erős illatokat sokáig elviselni, annak nem ez lesz a társa, ugyanis a bekenés után ez fokozódik és sajnos az ágynemű és a pizsama is átveszi. Nem mondom, hogy maga az illat rossz, sőt tök jó lenne, az nekem tetszik is, de az áthatósága és az erőssége azért nem kevésbé...
Nagyon gyorsan beszívódik, lehet egyenletesen kenni, egyszer sem lettem foltos, ha tisztességesen eldolgoztam, de a bokára, lábfejre, könyökre nem szabad felkenni, oda elég a járulékosan jut, mert azt nagyon megfogja és persze onnan a legnehezebb leradírozni. :D A körmöket csúnyán színezi szintén, tehát csak manikűr-pedikűr után érdemes megcsinálni.
15perc után már fel lehet öltözni, teljesen felszívódik és én nem is tapasztaltam ragacsos érzést, hanem sima, puha lett a bőröm, végez az ember a kenéssel és elpakolja a dolgokat, utána lőheti a pizsit. Se a fehér ágyneműmet, se a szürke pizsipólómat nem fogta meg. Ha valaki reggel kenné, akkor 6-8órát érdemes izzadás (tehát sport és egyebek) és szoros ruhák nélkül tölteni. Ennyi idő alatt nálam olyan 3-4 árnyalatnyit barnít. Szép barnasággal ébred az ember, ami mellé a bőr is puha, hidratált és napközben is még erősödik egy kicsit. 2-3napnyi kenés (lehet egymás után több napig kenni a kívánt hatásig) után már olyan az ember, mint aki jópár napot töltött a tengerparton. Féltem, hogy sárgás-répás lesz, de nem, szép barna, szoliban még nem szereztem ilyen barnaságot. Bár azt hozzá kell tenni, hogy nekem rózsaszínes-semleges a bőröm! Tehát sárgás bőrön ez eltolódhat valóban sárga árnylatba!
A kopása a csuklós jellegzetes csak, máshol egyenletes, viszonylag gyors, ezért ennél se radírozó tusfürdőt, se fürdőlabdát nem engedek neki, ha meg akarom tartani, olyankor akár 2 ilyen radírozásos zuhanyzással el lehet tüntetni teljesen! Tehát ez a termék folyamatos használatra van, heti 2x minimum kell használni! Így viszont gyorsabban is fogy, már most a felénél tartok, 2 hónap nem tartós (hisz a Dove terméket is használtam) használat után.

Alverde Önbarnító arckrém - minden bőrtípusra

75ml-t kapunk 899Ft-ért szintén a DM-ből, ugyanúgy natúr és vegán, mint a testre való társa. Azt egyébként nem kenném arcra, hisz csak nem oda való. 
Ennek a tubusa nagyon puha, a kiömlőnyílást én nagynak érzem, mert kifejezetten folyékony a fehér színű krém és lefelé fordítva ömlik. Pedig csak egy nagyobb borsónyi kell belőle az egész arcra, ennél több esetében nekem kifénylett a bőröm és foltosabb lett az eredmény. Az illata ennek gyengébb, teljesen viselhető. 
Egy alapos radírozás ez előtt is kell, főleg a szárazabb részeknél, tonizálás is, én krémezni alá nem szoktam, mert olyankor nem szívja be a bőröm már, de száraz bőrnél kellhet.
Ha eltaláljuk a mennyiséget és jól bemasszírozzuk, az állnál különösen el kell dolgozni, különben olyan hatása van, mint akiről lefolyt valami, akkor hidratál is és matt is az eredmény nálam! Pattanást nem okozott, egy-egy alkalommal volt, hogy picit többet tettem és fényesedett az arcom.
Egy dologra kell nagyon figyelni: a szemöldökre ne kerüljön! Azt csúnyán befogja, a bőrt is jobban és szintén nehezen kopik. A száj és szem környékét is érdemes vékonyabban kenni, mert ott hamarabb fogja meg, de kenni kell oda is, különben pandamaci szemeket csinálna. :)
Ez is sokat barnít egy nap alatt, ez lényegesen kevesebb ideig tart, hisz tisztítjuk az arcot, smink stb. viszont ez a 75ml igen kiadós, alig fogy rendszeres használat mellett is.

Dove Derma Spa Summer Revived önbarnító testápoló


A Dove újdonsága nagyon szép külsőt kapott, különleges tapintású arany színekben pompázó csomagolást. A világos és a sötét bőrre való kívülről is megkülönböztethető, mert egy-egy árnylatnyi eltérés van köztük, ahogy a képen is látszik. 
200ml-es szintén és teljes árán 2200Ft-ért is kínálják a drogériák és a hiper-szupermarketek, de láttam már 1699Ft-ért (én ennyiért vettem a két darabot bevásárlónapokon) és akciósan 1199Ft-ért is, tehát egy teljesen megfizethető termék.
Puha a csomagolás, tehát jól kinyerhető lesz a vége is.
Cell-Moisturisers™ hatóanyaggal gazdagított, ami hidratáló komponens, tehát puhább bőrünk is lesz tőle.
Ez is egy fehéres-krémszínű, sűrűbb állagú krém, ezért ennél különösen kell figyelni az eloszlatásra, hogy ne legyen csíkos, itt-ott vastagabb. Egyszer belefutottam ebbe! Az illata citrusra emlékeztető, bőrön sem erős hála, de azért ennek is van egy pici tipikus önbarnító illata, viszont tökéletesen tolerálható, csak az első fürdésig tart, után semmi más illata nincs. 
Ennél nem kell félni, hogy a körmöket csúnyán fogja meg, és a bokát, könyököt is lehet kenni, vékonyabban, de lehet és nem lesz foltos, sötét.
Ezt nem kell és lehet minden nap kenni, hanem mivel elnyújtottan bújik elő a barnaság, így 3-4naponta érdemes kenni, hogy fenntartsuk a hatást. 
Ennek nem árt, ha a következő kenés előtt radírozunk, mert sokkal tartósabb a hatása és könnyen építhető a szín!

Világos-normál bőrre való
Ez tényleg egy kevéske színt ad, épphogy egy kis aranybarnaság, a lábamat meg se fogta egyébként! Így nyárra nem fogom használni, de később, amikor már nem lesz kint a lábam, jó lesz. Inkább őszre-télre jó, amikor az ember már enyhébb barnaságra vágyik. Ezt bárhová keni az ember, nincs befogás, mert minimális a szín.

Normál-sötét bőrre való
Nos, ez az igazi nyaralás utáni barnaságot ad! Bronzos, barnás színt, a 2.nap körül látszik már igazán és a második, harmadik kenés után válik igazán tartósság, mert nekem majdnem két hét alatt kopott ki teljesen! Persze ebben csak a kenések előtti radírozás volt, de nem foltosodtam.

Az összes barnítókrémről elmondható: a kenés utáni napon nem érdemes hófehér fehérneműt viselni, mert az izzadás hatására megfoghatja, nem tartósan hála, mert 30fokon simán kijön, de barnássá válhat a fehérnemű, főleg a melltartó. Illetve azt, hogy a bőrnek van egy szaga (ami nálam pl szoli és napozás után is jelentkezik) amikor átmegy a barnító folyamaton, ez egyedül a lefújós barnításnál kikerülhető, de egyébként nem kiküszöbölhető, hisz reakcióba lép a bőr és megindul a barnulás, akár UV sugarak, akár krém hatására.
Valamint azt, hogy én végül a lábamra az Alverde-t használom, a testemre pedig a Dove-ot és ha esetleg fokoznám a hatását a Dove-nak, akkor beiktatok egy Alverde napot. Sajnos az erős illat tart vissza a folyamatos kenéstől.
Fontos eseménynél azt ajánlom, hogy kenjétek már korábban magatokat pár napig és az esemény előtt 1-2nappal már ne! Így egyrészt az illat garantáltan kimegy a bőrből, izzadás hatására sem jön elő és a szín is eléri a természetes hatást.
Kesztyűt akkor is jobb viselni, ha a krém címkéje nem mondja, mert a tenyeret sokkal jobban megfoghatja. Mivel a kezemmel végzek utoljára, így a kesztyű levétele után egy picike mennyiséggel még bekenem a kézfejem és az ujjaim közötti részekre is figyelek
Hogyan tehetjük ezt még tartósabbá?

Baba zabkivonatos mélyhidratáló testápoló

A bőrnek szüksége van a kenések között a természetes hidratálásra, bár én nem mindig teszem, bevallom, mert egyáltalán nem igényli a bőröm, annak pedig nincs értelme, hogy áll a bőrömön, de ha kell, akkor ehhez nyúlok, olyankor szépen felélénkíti a színt! :)  Róla részletesen ITT olvashattok. 

Bioderma  Photoderm BRONZ Oral kapszula


Ez hozzám Bettitől érkezett, mert a Pixi dobozban volt. Ezúton is köszönöm Neki! :) 
Korábban sosem hallottam, hogy a Biodermának ilyenje is van!  Sok szuper összetevő van benne, köztük az Omega-3, réz, E- és C-vitamin.
Egy levelet pusztítottam el, hogy egyáltalán mit csinál és igen, tényleg ad egy alapszínt! Volt nap, hogy kimaradt, mert szedek más vitamint kötelezően és nem akartam túlnyomni sem. 12napig használtam így és lett egy nagyon enyhe színem tőle, tényleg leheletnyi, de lett és abban a két hétben az önbarnításon sokkal szebb volt, tovább tartott a kikopás is, nem sokkal, de lassabban engedte a színét a bőröm. Az eredeti szedés (2*30db-os a teljes kiszerelés) szerint a napozós időszak előtt kell kezdeni és még 2 hétig szedni. Én meghagyom az esküvős időszakra, ahol szeretnék egy kontrasztos színt a ruhámhoz, valamint, hogy ne kopjak annyira. :)
A 2*30db olyan 3-4000Ft körül mozog és patikában kapható. 

Tehát aki önbarnításra adja a fejét, az számoljon a saját bőrszínével, hogy ahhoz képest milyen a várható szín illetve az is, hogy ez figyelmet igényel, legyen szó az előkészületekről, a kenésről és az utána való ápolásról, ugyanúgy kell fényvédő, hisz ez a barnaság csak látszat, a bőr alatta még fehér! 

Ti hogyan barnultok?

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, ha megosztod velem a véleményedet/észrevételedet!
FIGYELEM: technikai okok miatt nem tudok közvetlen választ írni, ezért pipáljátok ki az "értesítést kérek" lehetőséget, így kaptok értesítést a válaszomról!

Üzemeltető: Blogger.

© Nóra tükre, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena