2016. február 12., péntek

PP | Pajzsmirigyproblémák #3

Ismét PP, mert megérett a következő beszámoló, hogy kiderüljön, hol tart a dolog és mik a fejlemények.
Ahogy az előző bejegyzésben olvashattátok, történt egy gyógyszer adag módosítás, mivel az első 6 hetes kontrollon nem történt érdemi változás. Így megemelte a doki az adagot a következőre: páros napokon fél, páratlan napokon pedig egész szemet szedek a Letrox 75-ből (amiből már a második dobozt váltottam ki, ismét hihetetlen nagy összegért: 155Ft-ért, mert éljen a normatív támogatás, aki Twitteren követ, az láthatta :D ). 2-3 hónapot rendelt el, hogy csak ennyi idő múlva ellenőrizzük a TSH szintet, mert legalább 6-8 hét kell, hogy a gyógyszer kifejtse hatását. 

Valóban kellett pár hét, hogy az emelést követően tapasztaljam a változásokat, de szerencsére a gyógyszernek nincsenek mellékhatásai (erről az orvos is biztosított, hisz ez ugyanaz a hormon, amit a szervezet termel). Egyetlen egyszer botlottam meg a szedést illetően, egy fél szemes napnál, mivel előző este nem vettem ki, törtem össze előre és tettem az ágy mellé, így azt hittem, hogy már bevettem, majd a reggeli után villant be (nem tudom hogyan, de látszik, hogy a memóriám teljesen helyreállt) hogy nem vettem be. Pótoltam ugyan, de hála ez a fél szem nem befolyásoló. 

Múlt héten pedig ismét vérvételre került sor, de most csak a TSH-t nézték, teljes labort és hematológiát a házidoki 3 hónap múlva, a fél éves kontrollra kér majd.

Mint korábban is írtam erről, a vérvétel nálunk egy élmény. Most sokkal később, 9 körül mentem és így is 24. voltam! Kiderült, hogy reggel elromlott valami és feltorlódtak az emberek. Juppiii, egyszer megyek és akkor is ilyesmi történik... Elég gyorsan haladt ezek után a sor és örömmel jelentem: ülve végigcsináltam, minden gond nélkül vettek tőlem vért, gyorsan. Mint kiderült még ehettem is volna, mert csak hormonokat néztek, majd legközelebb, talán. Ismét a jóképű férfit fogtam ki. :D Hazafelé azért leragasztottam a helyét, mert féltettem a pulcsimat. Menő, Batman-es ragtapasszal! ;)

(Ülnöm kellett az ápoló parancsára 5 percet, ekkor dobtam fel ezt és látni kellett volna az emberek arcát, wow volt. :D) 
 
Sajnos még így is belilult most a helye, de már 4. alkalommal vesznek ugyanonnan, nem csodálom, hamar elmúlt szerencsére.

Két nap múlva a leletkiadásra mentem, valami megint nem volt jó és várni kellett, hogy átálljanak egy másik rendszerre (ezt vonzom? :D), de kifelé már nagyon örültem! A szám a papíron, amit annyira vártam: 2,61. Elértem a 3 alatti értéket, ami azt jelenti, hogy így kell tovább szednem a gyógyszert és végre rendben vagyok. Persze ez az érték csak most jó, ha majd gyereket szeretnék, akkor1-2 közé kell vinni, de addig ez megfelelő. A háziorvos is ezt nyilatkozta.

Az első változás ismét a súlyommal kapcsolatosan történt, elmúlt a puffadás, még a vérzés előtt is, sőt, ismét 45kg vagyok, bár a csípőmön maradt egy kis felesleg, amin dolgozok és lassan, de biztosan lesz változás. Ez nagy megkönnyebbülés számomra, ugyanis a legtöbb pajzsmirigy alulműködéssel küzdő beteg meghízik (10-20kg is) és ez aligha akar eltűnni. 

A fáradt, kialvatlan időszakok sajnos nem kedvezett a sportnak, bár hízni ugye nem híztam, de az állóképességem jelentősen hanyatlott és az erőlétem sem a régi, ezen most, hogy már 8 óra alvás után is kipihent vagyok, tudok a jógán kívül erre is edzeni, ami különösen jó érzés, hogy nem alszok el egy filmen és nem visel meg, ha korábban kell kelnem és nem ásítozok egész nap, nem fulladok ki a sporttól. 

A felpörgött anyagcserém meglepett, hogy egyáltalán korog a gyomrom, hogy ismét van éhségérzetem és jó az evőkém. :D 
Ebben a szelén is igen sokat segít, amiből végre találtam jód mentesen, ugyanis azt nem szabad fogyasztanom. A megfázásban is sokat segített!

Télen igen jó dolog, hogy ismét melegek a kezeim! Már nincsenek ingadozások, hogy túl meleg és túl hideg lenne, folyamatos a kellemes testmeleg hőfok. A lábamról persze ez még mindig nem mondható el, továbbra is gyakran hideg, de melegíthető, ebbe kezdek belenyugodni. :D

Amit megjósolt az endokrinológus, az be is következett: eltűnt a zsíros bőr! Oly módon, hogy néha átcsap szárazba, tehát a zsíros bőrt a PMA okozta. Az akné azóta érdekesen jelentkezik: a ciklus 10.napja után jelennek meg a pici bőr alatti göbök, a 14. nap körül belobbannak, majd a 18-20.nap körül eltűnnek. Bármit csinálhatok, nem hatja meg őket, meg kell várni ezt az egy hetet, utána maguktól érnek meg, tűnnek el, hihetetlen, ekkor már hatásos minden. A vérzés előtt/alatt/után szép a bőröm, smink nélkül is vállalható, de láthattátok a képeket Instagramon is.

Ezzel (és a többi tünettel) felkerestem a nőgyógyászt, akivel konzultáltam és vizsgálatokra küldött, de erről úgy gondoltam, hogy lesz egy másfajta poszt, mert sok az új infó és ez már más témakör lesz. Mit szóltok?


Persze erről is fogok még írni, hisz a fogyás és a többi fontos, valamint később a kontroll után is beszámolok a doki véleményéről. De ez az első PP poszt, amit alig vártam, hogy megírjak! Annyira örültem, hazafelé nem lehetett letörölni a mosolyom! :) Hisz mindössze 4 hónap alatt elértem a megfelelő értéket és eközben visszazökkentem a régi kerékvágásba, jobban érzem magam és bár a gyógyszerszedés marad, megbarátkoztam a vérvétellel, figyelek önmagamra.

Remélem élveztétek ezt a sorozatot és a későbbiekben is velem tartotok! :)


4 megjegyzés:

  1. Köszönöm hogy írtál ezekről, én is éppen endokrinológushoz járkálok, igaz kicsit már problémák miatt. Remélem, hamarosan teljesen rendeződik a helyzet nálad is, és tökéletes megoldást/kezelést találtok :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, úgy néz ki, lassan sikerrel járok! :) Nagyon örülök, hogy hasznos számodra is ez a poszt sorozat (lesz hamarosan egy másik, hasonló is) és remélem, hogy mielőbb megoldódik a te problémád is! :)

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok, nagyon szép munka volt, és ezután is minden jót kívánok neked! :)
    Nekem hat hónap után sikerült beállítani a TSH-mat, a doktornő szerint rengeteget javult (3,59-ről 2,28-ra), és decembertől szedek én is úgy tiroxint, majdnem mint te, hétfő-szerda-péntek egy egész, többi napokon egy fél. Sajnos mivel nekem nemcsak hypothyreosisom van, hanem PCOS és IR is (csak együtt szép ez a hármas :D), nagyon nehezen változik valami az életemben. Ha épp sikerül odafigyelni a diétára és a mozgásra, akkor könnyen fogyok (de ha nem figyelek, akkor jojó van :/ sajnos most a vizsgaidőszakban visszajött 5 kg :O jelenleg ezzel küzdök, hogy visszatérjek a decemberi testsúlyomhoz). A zsíros bőr és a pattanások, hajhullás terén sajnos semmi nem változott, de ez ugye hosszútávon jöhet létre, nekem úgy kb. 1 évet mondtak.
    Most vettem csak észre, hogy változott a blog elérhetősége. Kicsit megijedtem, mert google-ban rákerestem a norahssweetthings-es domainre, és azt adta ki, hogy törölték a blogot, de szerencsére megtaláltalak! :) Ezután is érdeklődve fogom olvasni a hasonló témájú bejegyzéseidet, és további szép sikereket kívánok! :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Dóri! Én is kívánok neked mielőbbi javulást és fogyást, jojó nélkül! :) ;)
    Hú, neked könnyebb akkor a gyógyszer, mert csak azt kell nézned milyen nap van, nekem a dátum határozza meg. :D
    A csoda 3-as, én is kicsit tartok a PCO-tól, mert általában ezek ilyen társbetegségek...
    A hajhullás minimálisan nekem is jelen van, utálom, mindenhol otthagyok magamból egy darabot. :D A pattanásokra remélem én is hogy még azért hatni fog!
    Igen, jó olvasni, hogy kerestél és meg is lettem. Már nem éreztem enyémnek a régi nevet. Jön a tavasz is. :)
    PCO-ról lesz poszt amúgy! Remélem velem tartasz majd! ;)

    Köszönöm szépen és igyekszem majd be is váltani! :)

    VálaszTörlés

Köszönöm, ha megosztod velem a véleményedet/észrevételedet!
FIGYELEM: technikai okok miatt nem tudok közvetlen választ írni, ezért pipáljátok ki az "értesítést kérek" lehetőséget, így kaptok értesítést a válaszomról!

Üzemeltető: Blogger.

© Nóra tükre, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena