2015. november 11., szerda

Nőnek lenni jó | Richter Gedeon kerekasztal beszélgetés - beszámoló

Tegnap délelőtt azon szerencsések közé tartoztam, akik ellátogathattak a Richter Gedeon kerekasztal beszélgetésére, ahol beszámoltak a Nőnek lenni jó felmérés eredményeiről.


1,5 hete kaptam a meghívót legnagyobb meglepődésemre, aminek egyébként nagyon örültem és elfogadtam.
Így kedden reggel 9-kor vonatra is ültem, hogy meglátogassam a fővárost. Mivel 10óra után nem sokkal már a Nyugati pályaudvaron voltam, először megkerestem a helyszínt, a Garibaldi Bisztrót. Szerencsére nagyon könnyen odataláltam, útközben még nézelődtem is egy kicsit és gyorsan azért lenéztem a Duna-partra, az Országházhoz is.
Borzasztóan fújt a szél, imádkoztam, hogy mire visszaérek a bisztróhoz, ne legyek oroszlán, nem lettem hála! :D

A helyszín egy kis, de annál szebb és elegánsabb bisztró volt, ahol külön helyiségben voltunk. Tágas, világos tér, kivetítő és viszonylag sok szék, azonban mégsem voltunk sokan, amin meglepődtem, valószínű a kötött munkaidő ezt nem tette lehetővé.
11 után nem sokkal el is kezdődött a beszélgetés, amelynek a háziasszonya Winkler Nóra volt. Sorban mellette foglaltak helyet a beszélgetés további résztvevői: Beke Zsuzsanna, a Richter Gedeon PR-vezetője, Hevesi Krisztina, egészségfejlesztő szakpszichológus, Orosz Barbara, műsorvezető, színésznő, egyik személyes kedvencem és Bábel- Szűcs Szilvia, NRC Piackutató Kft. képviselője.

A Richternek több nőket segítő, ösztönző programja van, többek közt az 5 éves Aranyanyu díj, a Richter a nőkért és egyéb kutatások. A TV-ben is gyakran találkozhatunk mostanában egy kisfilmmel, amit a Richter Gedeon készített. Ami mögött egyébként igen komoly múlt áll. 115éve készítenek hormonkészítményeket és az árbevételük 35%-át ezt teszi ki és a nőkre, akik az ő készítményeiket szedik (köztük egyébként én is) nem betegként, hanem páciensként tekintenek, ami bár csak egy másik szó, mégis más megítélést jelent. Ezért is céljuk, hogy segítséget nyújtsanak az átlag nőknek a női értékekkel, önbecsüléssel és problémákkal kapcsolatban. Bátorítsák őket a nőiesség megélésére, valamint, hogy azok a feladatok, amelyeket a nők nap, mint nap ellátnak játszi könnyedséggel, nem evidens és igenis legyünk büszkék magunkra!

A felmérést egyébként a 18-59 éves nők körében végezték, ezeknek a nőknek a 63%-nak van gyermeke.


70% mondta azt, hogy nőnek lenni jó és 53% ebből a női léthez az anyasággal kapcsolatos dolgokat kapcsolta, ami nem csoda, hisz csak a nők adhatnak életet! Az apró és a nagy örömök élén szintén a gyerek áll, az apró ugye, hogy a gyerek ötöst kapott, a nagy pedig például a születése. Egyébként pedig a nők sokkal jobban értékelik az élet apróbb örömeit (egy jó vacsora), mint a férfiak. Bár erre rácáfolnék, mert apukám hihetetlen átéléssel tud énekelni, miközben mosolyog és számára ez nagy öröm, ha hallhatja a kedvenceit. :D
Az élet nagy pillanatai között a gyerek után az otthon, a szerelem és a házasság, valamint az utazás jön. Az apróbb örömöknél a gyerek után a jókedv, a jó szex, a törődés és az elismerés van. Milyen furcsa, hisz végülés a nagy örömökkel ezek összefüggnek. Az otthon jókedvet nyújt, a szerelem jó szexet, a házasság törődést.

A negatív oldal, a maradék 30%, akik szerint nem jó nőnek lenni, első helyre, legnagyobb százalékkal azt a választ adták, hogy túl nagy a teher. A másik a munkaerőpiaci hátrány (bizony, én is megkaptam már egyszer "ha férfi lenne felvenném..." és borzasztó érzés, mert pont egy olyan munkakörben, ahol semmivel nem tud többet egy férfi, nem egy bányába akartam menni!)
Az elismerés, megbecsülés hiánya - bizony, ami nekünk természetes és naponta végigcsináljuk, vagy épp szemrebbenés nélkül tesszük meg, csak egy napra adnánk át a férfiaknak, ők este tuti vállon veregetnék magukat, hogy "ez igen, öcsém, jó voltál" mi pedig nem mindig kapunk elismerést,
Nagy felelősség, túl sok elvárás, szerep és több teljesítmény. Sőt a munkahelyeken sokszor sokkal többet letenni az asztalra, ugyanazért, amit a férfiak megkapnak fele annyi munkáért. Tökéletes példa erre, hogy több tesztben próbálták már a férfiakkal éreztetni a szülés fájdalmát, ahol elbuktak egyébként. Valamint, hogy egy nő tényleg rengeteg szerepben él. Ezt számomra a következő, Müller Péter idézet fedi le:
Sok ember él egy asszonyban, és a nő mindegyik tud lenni: szerető, örömlány és szexológus, szakács, pincér, takarítónő, vendéglátó, sokszor gazdasági vezető, anya, tanácsadó, gyógyító, kedves nővér, nagymama, királyné, sőt, Királynő, azon kívül lelki társ, jóbarát és pszichológus. Tudja, mikor kell szidni és dicsérni a társát. Mikor kell fölnézni rá, s mikor kell úgy tennie, mintha fölnézne rá. Tudja, mi a férfiönérzet és férfihiúság, a férfi ész és férfi butaság. Tudja a társát láthatatlan eszközökkel befolyásolni. Meg tud szépülni. Ha kell, meg tudja szelídíteni a férjét, mint a vadlovat, és bátorítja, ha gyáva. Boszorkány, mágus és Hófehérke tud lenni, akibe mind a hét törpe szerelmes volt. Társa a férfinak. Harcostársa. Bajtársa. Cinkosa. Sorstársa.
És ezzel én egyébként abszolút egyetértek, mármint a szerepek sokaságával, de én imádom! Mindig meg tudunk ezekben újulni, kihívást jelent és sosincs állóvíz. A nő a család bázisa, összetartója, nélküle vagy ha nem tesz semmit, az egész nem ér semmit!

Más országokban az eredmények mások amúgy. Északra haladva minden bizonnyal nagyobb hangsúlyt kapna a munka. Sőt itthon sokkal több nemleges válaszra vártak, mint 30%.
 
Amikor elhangzott, hogy na de Miért is jó? egyáltalán a női lét, a következő válaszok érkeztek a résztvevőktől. Nem szó szerint, hanem a lényeget emeltem ki.

Orosz Barbara: Nőnek lenni kihívás.
Hevesi Krisztina: A nő csípőjében ring a világ. Adni jó, szükség van ránk.
Beke Zsuzsanna: A sok szerepnek köszönhetően sokrétűek lehetünk.
Bábel- Szűcs Szilvia: Minden jól áll nekünk a főzéstől az üzletig és nem mellesleg magasabb az átlag életkorunk. :D

Egyébként nagyon igaz, hogy a férfiak mennyire másban mérik az életet, mint a nők. Nálunk a beszélgetések a család és a kapcsolatok köré épülnek, míg az ellenkező nem a teljesítmény szempontjából (autó, munkahely, sport, szex) építi  fel a beszélgetéseket, egymás között persze.
A másik különbség köztünk, hogy mi arra lettünk programozva, hogy akár több gyereket is nevelünk egyszerre, ennek köszönhető, hogy a perifériás látásunk jobb. Letesztelhető: nudista strandon a férfi forog, nézelődik, addigra a nő már rég feltérképezte a dolgokat, anélkül, hogy sokat mozdított volna a fején. :D

Szó esett a méhmiómáról is, aminek a tünete a nagyon erős vérzés és sajnos nagyon sokan (köztük nőgyógyászok is) természetesnek gondolják, hogy ezt el kell viselni, pedig nem. Európa 25%-át érinti ez a betegség, hihetetlen sok a kezeletlen beteg és sokszor csak akkor derül ki, amikor már méheltávolítás a megoldás. Nem véletlenül skandálják annyit a szűrővizsgálatokat, valamint, hogy a nők beszéljenek az ilyesmikről is. Azonban szemérmesek vagyunk... Ennek egyik nagyon jó szemléltetője Barbie baba: szép, van jó feneke, cicije, csillogó szeme, haja de mije nincs?? Nemi szerve. Mit üzen? Szép vagyok, de erről nem beszélünk. Belegondolva tényleg.

Ezzel az egésszel pedig egy dolgot szerettek volna még továbbadni, amit sok nőnek kell tudnia:
Értékes vagy, ápold magad, mozogj, figyelj magadra, szánj időt magadra! Vedd észre a boldogságforrásokat és éld meg a pillanatot!
Hisz hajlamosak vagyunk az utolsó helyre tenni magunkat, miközben a férfiaknak saját maguk az elsők, ezt mi is megtehetjük, senki nem ítélkezhet emiatt felettünk. Ki más tesz a boldogságunkért, ha nem mi, saját magunk?!

Az én véleményem erről, hogy erre szükség van! Még nekem is, mert régen messze nem ilyen voltam és most is van hová fejlődnöm, de bizony szükségét érzem én is, hogy a nők beszélgessenek, tegyenek magukért, egészségükért, mert ez az egy dolog nem megvásárolható! Ne szégyelljük önmagunkat, igenis éljünk a nőiességünkkel, persze normális keretek között, de merjünk nők lenni, ne szeppenjünk meg, ha kinyitják előttünk az ajtót, fogadjuk el, húzzuk ki magunkat, lépjünk ki az árnyékból, becsüljük meg önmagunkat, merjünk döntéseket hozni!

A beszélgetés után ebéddel és hihetetlen finom kávéval vártak minket. Valamint már az elején kaptunk egy sajtóanyagos mappát és egy jegyzetfüzetet, tollal.
Az az elültetett gondolat azonban nekem ennél többet ér és még egyszer köszönöm a meghívást innen is!
Hazafelé női öntudatommal betértem a Westendben található Quick Hair-be és vágattam a hajamból, egy új fazon és kis rövidítés teljesen feldobott pluszba! :)


Szeretném, ha ti is nyilatkoznátok arról, hogy hogy álltok a női léttel, szeretitek-e vagy sem, mit igen és mit nem és persze minden egyéb, más, ami eszetekbe jut ezzel kapcsolatban, várom kommentben! :) 

2 megjegyzés:

  1. Nőnek lenni megmagyarázhatatlanul jó. :)

    VálaszTörlés
  2. Ugye? :) Hiába az a pár kevésbé jó dolog, én nem cserélném el semmiért! :)

    VálaszTörlés

Köszönöm, ha megosztod velem a véleményedet/észrevételedet!
FIGYELEM: technikai okok miatt nem tudok közvetlen választ írni, ezért pipáljátok ki az "értesítést kérek" lehetőséget, így kaptok értesítést a válaszomról!

Üzemeltető: Blogger.

© Nóra tükre, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena