2015. július 13., hétfő

Házi Oreo - recept!

Már rég jelentkeztem recepttel, de most ezt bepótolom és egy nagy kedvenccel érkeztem: házi Oreo!

Mióta hivatalosan is kapható nálunk az Oreo (korábban én a Müllerben szereztem be, így nem éreztem akkora újdonságnak...) azóta elkezdtem fejleszteni a házi verziót, mert amióta csak kipróbáltam, más szemmel nézem a boltira.

Maga a keksz:

  • 25 dkg liszt
  • 2-3 evőkanál jó (Holland) minőségű kakaó
  • 1/2 teáskanál szódabikarbóna
  • 1/2 teáskanál sütőpor
  • 12 dkg puha vaj (kifejezetten vaj, margarinnal nem lett annyira finom és kekszes hatású)
  • 15 dkg porcukor
  • 1 db tojás (vegyük ki korábban, hogy ne legyen hideg)
  • csipet só


Elkészítés:
A vajat a cukorral kikeverjük egy robotgép segítségével (ha van, akkor a tésztadagasztó keverőt válassz, ne a habosítót) ehhez hozzáadjuk a tojást, a vanília kivonatot és elkeverjük. A lisztet a sóval, szódabikarbónával, sütőporral és kakaóval egy külön tálban összeszitáljuk, majd hozzáadjuk a nedves alapanyagokhoz. Ameddig lehet, addig keverjük a géppel, majd kézzel gyúrjuk össze. Ez után egy picit tegyük be a hűtőbe 10-15percre, így könnyebb lesz vele dolgozni.
Két sütőpapír között kinyújtjuk a tésztát kb. 3-4mm vastagra és 4-5cm átmérőjű szaggatóval kiszúrjuk (lehet bármilyen alakú, amilyenhez kedvetek van). Sőt akár a tetejére is lehet mintát nyomni, ha van otthon.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük őket és 8-10percre tegyünk be a 160-180fokra felmelegített sütőbe. mivel fekete szinte,ezért nehéz észrevenni, mikor kész, de egy picit barnás lesz a széle és szilárd, akkor már jó. Rácsra tesszük őket és hagyjuk hűlni, mivel ekkor még elég puhák és képlékenyek.

A krém (ami opcionális, nálunk elfogyott a keksz maga, enélkül is):

  • 5 dkg vaj (puha)
  • 10 dkg porcukor
  • 5 evőkanál habtejszín
  • 1 teáskanál vaníliakivonat vagy 1 csomag vaníliás cukor

Az eredeti receptben borzasztó sok cukor szerepelt, igazi cukorbomba lenne, nekem már ehetetlenül édes, ezért én ezt lecsökkentettem és így is édes krém lett.

Elkészítés:

A vajat a cukorral és a vaníliával habosra keverjük (ehhez már a habosítót használjuk) majd hozzáadjuk a habtejszínt, amennyit szükségesnek érzünk. Kenhető, könnyed állagú krémet kell kapnunk.

Ez után összeállítjuk, ha akarjuk. Két keksz közé egy csapott teáskanálnyi krém fér kényelmesen, így az íze is finom lesz, harmonikus.



Ti szeretitek az Oreo-t? Van olyasmi amiből szoktatok "home made" verziót készíteni?

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, ha megosztod velem a véleményedet/észrevételedet!
FIGYELEM: technikai okok miatt nem tudok közvetlen választ írni, ezért pipáljátok ki az "értesítést kérek" lehetőséget, így kaptok értesítést a válaszomról!

Üzemeltető: Blogger.

© Nóra tükre, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena