2015. június 8., hétfő

Hajápolás nálam

Régóta készülök megosztani veletek ezt a hajas posztot, végre meg is teszem, amiben végigkövethetitek a hajam mindennapi "életét" és történetét.

A hajam története ott kezdődött, amikor egészen vékony szőke melírok kerültek az amúgy diószőke hajamba, ami az eredeti színe. Amikor elkezdett lenőni a korábbi csíkok mellé még több került és végül elég magas százalékban szőke lettem. Egyébként ekkor tarkóig érő hajam volt. A kék szemem mellé jól állt, azonban eléggé megviselte, mivel akkoriban lett divat a hajvasalás. Hála hővédővel kezdte el és jól tettem, megúsztam a durva töredezést. Pár hónap múlva karamell színt próbáltam ki ami szintén jól állt, de nem volt az igazi és végül sötétbarnára váltottam. A Palette Deluxe-ot használtam ezután nagyon sokáig, kb. 1-1,5 évig, mivel nagyon jól befogta a hajamat, akkoriban ez csoda volt ( a karamell után több alkalommal próbáltam sima barna színeket, de ledobta őket, a sötétbarna előtt kezdtem el a Diane 35-t, erről ebben a posztban olvashattok).
Volt pár szerencsétlen pillanatunk is azért, hogy ne legyen minden szuper, amikor a Garnier Color Sensation 3-as sötétbarnája helyett (amit amíg egészen pár hónappal ezelőttig használtam, szóval elég sokáig voltunk jóban) mást akartam, konkrétan a Syoss Feketeribizlijét, de ezt kettő hét alatt a hajam ledobta és foltos lettem, pedig fodrász festette! Illetve el nem talált vágások is, amit szerintem senkinek nem kell bemutatnom...
Sokáig növesztettem, hisz a szőkés-vöröses végek a sötétbarna alatt még voltak túl jó állapotban, gyorsabban törtek a kelleténél. Ez kb. 1,5 - 2 év volt, ekkora már hátközépig ért, de lassabban nőtt, majd Bordás Norbertnél levágattam le belőle többet, vállig ért ekkor, ami után 1évig megőrizte a fazonját és nem tört!
Ez alatt a frufrumat magamnak igazítottam, ha akartam. Majd M. kezdte el vágni a végét (nem fodrász, de a saját is magának csinálja) ekkor már a derekamig ért, egy hossza volt.
Itt említeném meg: borzasztó gyorsan nő a hajam (ezzel egyben a körmöm is), tehát nálam havonta 3-5 centiméteres növés mérhető. Jó a talaj, szokta mondani anyukám, mivel neki is ugyanilyen gyorsan nő a haja.

Egészen idén februárig növesztettem, tehát pontosan 3 évig csak a kötelező vágásokon esett át és nőhetett. Így lett a vállig érőből csípőig érő hajzuhatag.
Ez a kép még tavaly novemberben készült, ez az utolsó kép, amin a hajam, így egyben benne van. Több képbe egyszerűen nem fért bele, ezért ehhez még egy 10centimétert hozzá lehet csapni.

Majd a Quick Hair Westendben megváltam 25centimétertől, amivel szerintem bearanyoztam a fodrász napját, ugyanis többször megkérdezett, hogy biztos vagyok-e benne, hogy tuti mehet belőle még, majd elmerült a vágásban és láttam az élvezetet az arcán, hogy nincs görcsös ragaszkodás 1-2cm-hez, szabadon dolgozhat. Azért ezt én is ismerem, hisz sokáig növesztettem és azt az arcot, amikor a fodrász szeme felcsillan, hogy hosszú a hajad, most végre alkothat, majd közlöd vele, hogy csak amennyi nagyon muszáj, jobb esetben betartja, rossz esetben elrontottad a kedvét és kapsz majd valamilyen hajat, általában kicsit rövidebbet... megfizethetetlen. Egyáltalán nem bántam meg, megkönnyebbült a fejem és most már garantáltan megszabadultam alatt az összes régi színtől és töredezéstől, csak sötétbarna maradt.
És ezzel az új frizurával tértem haza március első napjaiban:


Pici oldalfrufru, fokozatos, dúsítós hatást keltő rejtett vágások és puhított végek.

Ekkor már 2 hónapja nem volt festve a hajam, de egyébként vagyok annyira szerencsés, hogy nagyon sokáig nem látszik a lenövésem, mert belekopik az eredetibe.

Most pedig jöjjön egy kis hajápolás, hogy hogyan is történik ez nálam.

Festés
Mivel a lenövés szempontjából szerencsés vagyok, hiába nő gyorsan, ezért valamivel később festem, mint 1 hónap. Pontosabban anyukámat szoktam erre megkérni. Mint írtam sokáig a Garnier Sensation-t használtam, ám a Joy-napokon beszerzett L'oreal Excellence óta ez megváltozott, annyira tökéletes számomra, hogy nincs elnehezült, gyorsan kopó haj, ami a váló ok volt a Garniernél, hogy a L'oreal mellett tettem le a voksom. Ez a festék nem engedi a színét, a mosásoknál alig színezi meg a habot. A hideg fényű festékeket szeretem, amire az eredeti hajszínem ezüstös csillogása is rásegít, hisz ha a hajunk a festés előtt is fényes, az az eredményt is befolyásolja!
Sőt sokan nem hisznek abban, hogy menstruáció alatt nem ajánlott festeni, mert az is hatással van rá, hát én élő példa vagyok, olyankor egyrészt kevésbé és foltosan fogja be, másrészt sokkal kevesebb ideig tart ki a festés. Ezért mindig figyelek az időzítésre.

Hajmosás
Nagyjából heti 2 mosás van nálam, de ebben a melegben néha 3 is, akkor is a tő zsírosodása miatt. Samponok szempontjából a Pantene az abszolút befutó, ebből is az Aqua Light, főleg nyáron, mert egyébként vékonyszálú hajam van, hiába van rengeteg, hamar lelapul, mert nagyon puha, lágy - ami nem hátrány, csak nem tupírozható, dúsítható eredményesen, egyszerűen kidobja, ahogy a göndörítést is általában. Ettől a sampontól puha, könnyű, sokáig tiszta és nagyon jó illatú lesz a hajam, ami tartós!
Valamint a Color Therapy & Shine verzióját szeretem és az Isana samponjait, jelenleg a festett hajra valót (volt még egy, csak azt már nem gyártják). A balzsomok és pakolások közül a Garnier Karités balzsamját nagyon szeretem, a Pantene Repair és Dove Oxygen Moisture hajpakolás az abszolút befutó. A Garnier hajpakolását, amit a Joy-napok alkalmával vettem, még nem próbáltam. Itt a link róla, ahol a festékeket is megnézhetitek.
Hajmosás előtt kifésülöm a hajamat, a mosás közben pedig nem gubancolom, tehát nem össze-vissza masszírozom a fejemen, hanem lágyan és a tincsek irányával megegyezően, elsősorban kifelé, esetleg merőlegesen. Ezzel a módszerrel amúgy nincs szükségem második mosásra, mert hatékonyan tisztít. Szoktam hagyni 1-2 percet a samponoknak, majd lemosom, kinyomkodom a hajamat. Erre jön a balzsam vagy pakolás (balzsamot minden alkalommal használok pakolást pedig heti 1x), pár nyomásnyi Gliss Kur Million Gloss Kristályolajjal keverve, amitől isteni illata lesz, védi a végeket és csillogást is ad. Ezt 3-4 percet rajta hagyom, majd egészen hideg vízzel mosom le, ez lezárja a lemezkéket, így a haj felülete sima lesz, jobban csillog majd. Lemosom, kinyomkodom és jön a törcsi turbán.

Hajformázás
Ebben úgy fél órát szoktam eltölteni, ez idő alatt megmosakszom, megreggelizem stb. és kiengedem, picit óvatosan megnyomkodom, az ujjaimmal szétválasztom és befújom a Kallos hővédőjével, amit a kedvencem, amióta ezt használom, nem törik a hajam, nincs semmi zsírosító, nehezítő hatása, sem illata. 440Ft és hihetetlen, hogy minimum 1 évig elég, pedig becsületesen használom.
Amit még használok az a Remington S2002 hajvasalóm, ami 2007 óta a társam, ez az első vasalóm is egyben, azóta is kitart mellettem.
Plusz hajcsatt és Syoss óriás lapos kefe

Ez után hagyom a hajamat megszáradni magától, "hidegre szárad" - tehát a tapintása icipicit hideg, de már száraz.
Hajszárítót nem szívesen használok, csak ha megyek valahová és S.O.S.-ben kell megmosnom és nincs időm természetesen megszárítani. Vasalni is csak a mosás után szoktam, a mindennapos formázás a fésülés és esetleges hajlakkból áll.

Az első képen van közvetlen a száradás után, ilyen természetes hullámok vannak benne, de vasalás nélkül a hajam szálkásodik, hamarabb zsírosodik...
A második képen így szoktam feltűzni, fül felett és a harmadikon pedig az első kivasalt tincseket láthatjátok.
Egyébként a két szélső kép a festés előtti héten készült, a középső pedig a festés utáni 2. mosást követően (sajnos a fények miatt pont a tőnél csillan meg a fény, bocsánat).

Ez pedig a végeredmény. Az első két kép szintén a festés előtt készült, a harmadik pedig a festés után.

Ezeken a képeken látszik a növekedés is, hogy 3 hónap alatt elég sokat nőtt, de a fazonja továbbra is szép, még mindig friss. Most elmondhatom, hogy egészséges, fényes a hajam, amivel elégedett vagyok. Most ismét egy kis növesztésbe fogok, picit hiányzik a hosszú haj, de csípőig már biztos nem fogom engedni.

Egyébként nagyrészt kiengedve hordom, sportoláshoz, sütés-főzéshez és melegben feltűzöm, általában lófarokba vagy kontyba. Éjszakára szoktam nagyon lazán egy hiperpuha gumival összefogni, hogy ne szabaduljon el, így sokkal tovább marad friss.


Remélem tetszett nektek ez a hajas storym és tudtam jó tanácsot adni. 

Ti éppen mennyire vagytok elégedettek a hajatokkal? Milyen céljaitok vannak vele? Meséljetek ti is nekem a hajatokról kommentben!



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, ha megosztod velem a véleményedet/észrevételedet!
FIGYELEM: technikai okok miatt nem tudok közvetlen választ írni, ezért pipáljátok ki az "értesítést kérek" lehetőséget, így kaptok értesítést a válaszomról!

Üzemeltető: Blogger.

© Nóra tükre, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena