2016. április 7., csütörtök

{Vigyázz! Kész! Posztolj!} - Közösségi média szerintem

Elég érdekes és megosztó témát dolgoz fel a mai VKP, de szerintem mindenkinek megvan róla a saját véleménye, nekem is. (a vlog és a Glamour-napok miatt már nem is tudtam milyen nap van, ezért ma írtam meg :D )

Amikor megemlítik a közösségi médiát, nagyjából mindenkinek a Facebook jut eszébe,ezért ezzel kezdeném, nem is lesz hosszú a lista, mert nem sok helyen vagyok jelen.

Itt jelen vagyok, mint magánszemély és, mint blogger, a blog Facebook oldalával. Szóval két oldalról is látom a dolgokat, de azt kell mondjam a magán Facebook profilt tudni kell használni. Ezt a legtöbb felhasználó nem csinálja jól, lehet nem tudatosan, de beleesik abba a hibába, hogy mindent megoszt magáról, ettől teszi függővé az életét és ott is éli azt.
Pedig annyira sok, előnyös dologra is lehetne használni! Első kézből lehet sok újdonságról értesülni, nyereményjátékokon (valós!) lehet részt venni, könnyű kommunikálni is rajta keresztül. 

Utált dolgok a Facebook világából magán profiloknál:
  • a kémkedők, más életével foglalkozók: akár nyíltan, akár más profilról lesik a másikat, hogy mit csinál és megszorozva 10-zel adják tovább, különösen párkapcsolatban élőknél (ezért Mikinek már nincs is fiókja, főleg, hogy nem is használta, ezért sem, pedig amúgy itt ismertük meg egymást, nagyon cuki story)
  • megnézi az üzenetet, gépről van fenn és mégse válaszol, annyit se, hogy később tudok írni, állandóan!
  • ha valaki valóban ott éli az életét, tehát óránként tölt fel képet magáról, mindenhová bejelentkezik (még a wc-re is)
  • egy egész albumot megtölt selfi-sorozatképekkel (nem modell és nem profi képek), amik mind ugyanabban a helyzetben készültek, de legalább 10 és max pár centis az elmozdulás, megspékelve az elmosódással
  • a párkapcsolat: ott veszekednek nyilvánosan, szerelmi vallomás és egyebek is ott történnek, konkrétan csak egy dolog nem, bár ki tudja...
  • csak egy adott személynek szóló üzenet az üzenőfalon: senki nem érti, akinek szól, az pedig nem veszi észre, vagy később ott beszélgetnek, Messenger pls!
  • lájkold ezt-azt képet/szavazz rám, persze mellé kell 1-2 oldalt is lájkolni, megosztani, szűz lány vért szerezni, rakétát építeni...
Oldalaknál:
  • a befuccsolt oldalak nem törlése
  • csak más oldal tartalmának osztása
  •  bocsánatkérés mindenért (túl kevés poszt, túl sok)
  • csak megosztás/lájkolás után látható tartalom közlése
  • valótlan dolgok posztolása
Amiért én haragszok egyébként a Facebookra, az az idő, borzasztó sok időt lehet eltölteni rajta úgy, hogy nem veszi észre az ember! A sok frissítés miatti gond és az időbeli sorrend/megjelenítés elsőként gondok, falra mászok néha, hogy így se látok mindent, mindenre feliratkozni meg nem akarok, mert egész nap csipogna a telefonom és a gépem is.
Rossz dolog szerintem, hogy az emberek manapság nem tudnak leülni úgy enni, hogy ne nyomkodnák. Régen illetlenség volt, ma már teljesen elfogadott lett. Ja és "ha nem írtad ki, nem történt meg!".



Instagram
Itt vagyok még megtalálható (@noratukre), mint magánember, de azért a bloggal kapcsolatban is posztolok, ezt nagyon szeretem is, bár vannak negatív részei, de nálam nagy kedvenc. Igyekszem aktív lenni és szeretek is, mert itt nem töltök el annyi időt. Imádom a szép képek sokaságát, a keresési lehetőségeket és az egyszerűségét. Több ismerősöm lett már ezen keresztül, akikkel gyakran tartjuk a kapcsolatot.

Amit nem szeretek benne
  • a privát profilokat: elvileg ez egy nyilvános képmegosztó, keveset is követek, egyszerűen nem is értem, hisz így nem tudom mi alapján eldönteni, hogy akarom-e követni vagy sem
  • a bekövetlek-majd leiratkozok és ezt végtelenítve: ennek mi értelme?!
  • a képtolvajlások és a netről szedett képek (csak azok) posztolása: szerintem ennek a platformnak pont az lenne a lényege, hogy saját fotókat töltsünk fel

Twitter
Na, itt én ugyan fenn vagyok, de nem vagyok aktív. Egyrészt valamiért telefonon sose látom a dolgokat, csak a pár nappal korábbiakat, nem frissíti le vagy csak pár percre. Meguntam és likvidáltam az alkalmazást, néha gépről felnézek, de ennyi.


Youtube
Ez nálam még új, korábban csak a videók nézéshez, lejátszási listák létrehozásához használtam, de két hete vagyok jelen, mint feltöltő, (ITT találtok meg, hamarosan jön az első Vlog videó is és egy kis meglepetés! ;) ), az ottani dolgokról még nem tudok véleményt mondani. Egy biztos: rengeteg hasznos/vicces/érdekes videó van, csak legyen az embernek ideje rá.

Számomra ez a téma ezeket a dolgokat juttatja eszembe, kíváncsi vagyok a Ti véleményetekre is! 


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, ha megosztod velem a véleményedet/észrevételedet!
FIGYELEM: technikai okok miatt nem tudok közvetlen választ írni, ezért pipáljátok ki az "értesítést kérek" lehetőséget, így kaptok értesítést a válaszomról!

Üzemeltető: Blogger.

© Nóra tükre, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena